4 FEB, 2016 • Actueel
Wie is de baas van morgen?
Ruim honderd directeuren van Nederlandse bedrijven, zoals TomTom, Philips en Albert Heijn, stonden 28 januari hun stoel af aan een kind met een sociaaleconomische achterstand. De kinderen gingen een dag aan de slag met vraagstukken waar de directeuren zich normaal gesproken zelf over buigen. Hoe gaat Albert Heijn om met gezonde voeding? En hoe spreekt Bol.com nieuwe markten aan? Ze zagen zo van binnenuit hoe een bedrijf werkt én deden een waardevol contact op voor het leven. Want, aldus het organiserende JINC, een goede start op de arbeidsmarkt is niet voor al het talent van morgen vanzelfsprekend.
JINC is een non-profit organisatie die grotendeels wordt gefinancierd door het bedrijfsleven. De organisatie helpt jongeren (8 tot en met 16 jaar) op weg naar een goede start op de arbeidsmarkt door beroepsoriëntatie op de werkvloer, het aanleren van (sociale) vaardigheden en het aanbieden van workshops over ondernemerschap. Want ieder kind verdient een eerlijke kans, ook als het opgroeit in een omgeving met minder voorbeelden en rolmodellen om zich aan op te trekken.
De baas van ABN AMRO Nu: Gerrit Zalm Straks: Indy (14)? |
||
De baas van Bol.com Nu: Daniël Ropers Straks: Dehlia (12)? Bekijk de bijzondere ontmoeting van Dehlia bij Bol.com |
||
De baas van Coca-Cola Nu: Jaap Wassink Straks: Gerson (13)? Bekijk de bijzondere ontmoeting van Gerson bij Coca-Cola |
Tweet van DagmarSmeink / Tweet van Larissa_Bloemh / Tweet van JvanSchaik
Handig: de wekelijkse Forum-alert
Meld je aan voor de nieuwsbrief en ontvang de gratis updates.