Persbericht van de Itlaiaanse Ambassade i.v.m. het coronavirus

11-03-2020

Graag vragen wij uw aandacht voor een persbericht van de Italiaanse Ambassade in Den Haag. In dit bericht benadrukt de ambassade dat de voorzorgsmaatregelen die de Italiaanse overheid neemt, om de verspreiding van het coronavirus zoveel mogelijk te voorkomen, er uitsluitend op zijn gericht om het reizen van mensen en het houden van grote bijeenkomsten te beperken om zo de volksgezondheid te beschermen. De maatregelen zijn niet op de productie van goederen gericht. De fabrieken in Italië zijn gewoon in bedrijf. De producten zijn veilig en klaar om te kunnen worden geëxporteerd.

Logo van de Italiaanse ambassade in Den Haag

PRESS RELEASE

In recent days, the Italian Government has adopted stricter measures to limit the spread of the Covid-19 virus.

Such precautionary measures aim at limiting people's movements and gatherings therefore protecting public health.

They do not affect industrial production, which is regularly functioning and, as a consequence, factories are open and Italian products are safe and ready for export.

Pina Alivernini

Commercial Attachè